2008. október 10., péntek

Jobb hangminőség YouTube-on

by lightpost

Egyes YouTube-os klipeknél már választhatunk "normal quality" és "high quality" között, de nem mindegyiknél. Viszont hogyha valamilyen videóklipet nézünk épp, érdemes lehet egy próbát tenni a dal "sztereósításával", ugyanis egyes videók esetében nagyon sokat tud dobni a hangminőségen! (Bár nem mindegyiknél működik.)

A trükk csak annyi, hogy a YouTube-os link végére kell írnunk a következőt: &fmt=18
http://www.youtube.com/watch?v=pOh93egIAn0 - ez például egy normális YouTube videó;
http://www.youtube.com/watch?v=pOh93egIAn0&fmt=18 - ez pedig a feljavított változat.
A különbséget mindenki vegye észre maga ;)

6 gondolat:

Névtelen írta...

Szia!
Nekem lenne egy kis gondom. Több vidón is kipróbáltam ezt a trükköt, de nem történt változás. Firefoxot használok, a címmezőben lévő link végére írtam be a kódot, majd a zöld nyíllal ugrottam az új linkre. Én csinálok vmit rosszul? Mi lehet a probléma?
Válaszodat előre is köszönöm!

lightpost írta...

szia!
elvileg jól csinálod...
próbáld ki a fent megadott címeket, hogy hallasz-e különbséget a két verzió között! ha közel van egymáshoz a két hangszóród, vagy monóra van beállítva, akkor előfordulhat hogy nincs észrevehető különbség.
ha viszont hallod a különbséget a fenti két videó között (már a legelején a dobon észre lehet venni, főként a cineken), akkor a dalválasztással lehet a gond. ez a kód ugyanis (tudtommal) a feltöltött videót próbálja meg az alapértelmezettnél jobb minőségben betölteni, de ha már maga a videó is monóban (vagy gyenge minőségben) került föl, akkor sajnos nem igazán lehet javulást elérni.

Névtelen írta...

Szia!

Kipróbáltam a fent megadott címeket, de sajnos nem érzek észrevehető különbséget közöttük. Egyébként fejhallgatóval szoktam hallgatni, szal kizárt h monóra van álítva. Amúgy az első videó hangminősége sokkal jobb azoknál, amiket én próbáltam feljavítani. Bizonyára az lehet a gond, amit említettél, és eleve rossz minőségben töltötték fel a zenét, és nincs mit tenni. :(

lightpost írta...

még esetleg a hangkártya vagy a füles lehet gyenge pont... ha tudod, hallgasd meg pl a fenti két videót egy másik gépen is, vagy nagyobb hangfalakkal, hátha. ha ott sincs különbség, akkor nincs ötletem :)

lightpost írta...

http://www.youtube.com/watch?v=c2Q-RNp4Kt4

itt van még egy videó, elvileg ezt épp azért csinálta a fickó, hogy vajon működik-e a YouTube HQ beállítása :) kint is van a HQ gomb, nem is kell átírnod a címet. (vagy ott a link jobb-fent.)

lightpost írta...

azóta annyi változás történt, hogy a minőséget már nem HQ-ban, hanem pixelben és HD-ben mérik :) amennyiben a videó alatt választhatunk a 240, 360, 480, 720 és 1080 közül, akkor érdemes figyelembe vennünk, hogy gyakran (bár nem mindig) a hangminőség is drámaian meg tud változni az egyes minőségek közötti váltáskor. a 480-as gyakran sokkal szebben csilingel mint a 360-as, a 720 HD pedig már elvileg tényleg olyan hangot tartalmaz, mint amilyet a feltöltők is szerettek volna.