2008. május 8., csütörtök

Windows Live Writer - csak bloggereknek! :)

by bemapoe

Ez a Windows kezd fejlődni. Ezt a bejegyzést most nem a Bloggerről írom, hanem egy sokkal profibb blogszerkesztőről, ami a gépre van feltelepítve.

Jelenleg kékkel írok, hogy már rögtön kékkel is látom. Majdnem olyan, mintha közvetlenül ide a blogba írnék. Ha megnyomom a F12-t, teljesen megnézhetem, hogy fog kinézni. Persze HTML-nézetre is lehetőség van, Shift+F11.

Ezt a linket úgy tettem be, hogy a Hivatkozás felvételére kattintva bejelöltem azt, hogy új ablakban nyissa meg. Nem kell target="_blank" többé. Ráadásul azt választottam ki, hogy egy régebbi bejegyzésre mutasson a link, majd kiválasztottam azt a régebbi bejegyzést. Anélkül, hogy CTRL+C - ztem volna. Marha kényelmes.

Rögtön bekezdéseket csinál, nem csak sorkihagyásokat.

Még címkét is tudok beszúrni. Meg térképet marha gyorsan. Igaz, a Windows térképes rendszeréből, de az is majdnem olyan jó már, mint a Google Maps.

A képbeillesztője nagyon fejlett: tud forgatni, meg margót csinálni, meg felülbírálni a blog alapértelmezett képkeretét, meg linket csinálni saját magára, mint ez itt:img10

Ja, táblázatot is tud beszúrni, tessék:

Ez itt a táblázat  
  Ez a második sora
Ide nem tudok  

 

Persze hogy azt is be lehet állítani, hogy automatikusan mentsen, meg mindenféle apróságot. Több fiókot (figyeled, aláhúzás...!) is tud kezelni, naná, hogy tud. Módosítani is lehet vele régi bejegyzéseket, nem kell sokat baszt kattintani.

Ráadásul arra is jó, hogy internetkapcsolat nélkül is komplett bejegyzést szerkeszthessek, mivel mentésre lehetőség van.

Ejnye, de jó, hogy ezt megtaláltam!

Letöltés után a Windows Live közös intstallálója indul el. Jelöld be, melyik programot akarod telepíteni.

2 gondolat:

Névtelen írta...

szia, azt szeretném kérdezni, hogy tudsz e valamilyen html kódot , amivel a blogger-en belül tudnék táblázatot készíteni..
(tehát nem a writerrel, hanem simán a szerkesztőfelületen).

Köszönöm, Viki

bemapoe írta...

Sajnos ide nem tudom beilleszteni a kódot, de elmentettem jegyzettömbbe.
Innen letöltheted.

Sok sikert! :)