2008. március 30., vasárnap

Középső gomb

by bemapoe

Igen meglepődtem nemrégiben valamin, de aztán persze rájöttem, miért is. Azt tapasztaltam, hogy a gépteremben mellettem ülő társaim nem ismerik az egér középső gombját. És persze nem is használják.

A Firefoxnak, sőt most már a Internet Explorer 7-nek is megvan ugyanis az a rendkívüli tulajdonsága, hogy egy ablakon belül is képes különböző oldalakat egyszerre megnyitni. Egy új lap nyitásáhz a legegyszerűbb a CTRL+T parancsot használni, de ha az egér középső gombjával kattintunk egy linkre, akkor is új lapon nyílik meg. Igen, a scroll gombbal (ami egyébként görgetésre is jó, ha valakinek ez is új lenne), amit le kell nyomni. Le lehet.

Na ezen lepődtem én meg, hogy ezt sokan nem tudják. De eszembe jutott, hogy erre én is tök véletlenül jöttem rá, azóta viszont praktikussága miatt olyan gyakran használom (szinte mindig így nyitok meg linkeket), hogy el is felejtettem, hogy volt olyan idő, amikor nem használtam... :)

Tessék ezt megtanulni :)

2 gondolat:

lightpost írta...

azért akadnak még ma is olyan egerek, ahol nem lehet lenyomni a görgőt (vagyis le lehet, de akkor azt többet onnan ki nem piszkálod :D)
de a legtöbbel tényleg működik. viszont ha nem linkre kattintasz, akkor egy scrollozóizét hoz be, amit én kifejezetten utálok.

JonC írta...

nekem viszont lövésem se volt erről a funkcióról, és kicsit felborította a lelkibékémet, hogy ilyen is van :)
http://raktalicska.hu/2009/09/29/verem-a-fejem-az-asztalba/

köszi az infóért!